Keys to Magic Podcast: Mijn laatste poging 🎹
Een bijzonder gesprek met Marjan had ik afgelopen week.
Ze is net begonnen met Pianobevrijding.
Nadat ze, als kind, een jaar lang had geploeterd op een stuk van Debussy op de muziekschool, is ze gestopt met pianospelen.
Ze was bang om fouten te maken en kreeg vrees voor de piano. Maar toch heeft haar piano haar hele leven bij haar thuis gestaan.
Nu geeft ze aan, dat alleen al de keuze om te beginnen met Pianobevrijding een deur heeft opengezet.
In het gesprek hebben we het over:
- Weerstand voelen t.o.v. de piano
- 5 minuten per dag even spelen
- Akkoorden ontdekken
- Afwijken van de noten en ‘hoe het moet’.
- En dat dit voor haar de laatste kans is om het op een andere manier te doen.
Het werd een super leuk en open gesprek. Veel luisterplezier!
Hartelijke groet,
Folkert Hofstra
PS. Pianobevrijding. Voor jou? De deuren staan voor je open! Probeer het nu één maand uit.

