Piano leren spelen zonder noten

Leer pianospelen zonder noten te hoeven leren, vanuit ontspanning en ontdek de meesterlijke muzikant in jezelf.

Leer vanuit ontspanning pianospelen zonder noten te hoeven leren

Wil jij (weer) genieten van pianospelen? Met muziek jouw eigen wereld en die van de mensen om je heen een beetje mooier maken? Droom je van moeiteloos pianospelen en heb je zin om (eindelijk weer) aan de slag te gaan met de piano?

In onze cursussen ontdek je je eigen muzikale geluid en hoef je geen noten te kunnen lezen.

Probeer onze gratis proefles

Onze online piano cursussen

Voor de beginnende pianist

Beginnerscursus Intuïtief Pianospelen

Wil jij op een heel ontspannen manier starten met pianospelen? Of heb je lang geleden les gehad en wil je pianospelen met heel veel ruimte om jouw eigen muzikale geluid te vinden?

Dan past de Beginnerscursus Intuïtief Pianospelen van Keys to Magic helemaal bij jou.

Meer informatie + aanmelden

Wat houdt het in?

Een superfijne cursus waarin je de basis leert van het pianospelen vanuit ontspanning en verwondering. Heel veel ruimte om je eigen geluid te ontdekken en je creativiteit aan te wakkeren. Cursus van 8 weken met onboarding. Met elke week 3 tot 5 praktische lessen. Geheel in je eigen tempo te volgen. Na de cursus behoud je onbeperkt toegang.

Meer informatie + aanmelden

Voor beginnende en gevorderde pianisten

Pianobevrijding

Loop je soms vast in het pianospelen en wil je de liefde voor muziek maken weer helemaal terugvinden? Lijkt het je heerlijk om je helemaal vrij te voelen achter de piano, en moeiteloos eigen muziek te kunnen creëren?

Dan is Pianobevrijding van Keys to Magic helemaal voor jou!

Meer informatie + aanmelden

Wat houdt het in?

Word vrij achter je piano of keyboard en breng je muzikale creativiteit in een stroomversnelling. Regelmatig live calls waarin je je vragen kunt stellen en nieuwe inspiratie kunt opdoen. 75+ lessen met heel veel praktische voorbeelden, tips en inspiratie om je muziek mooier te maken en vorm te geven. Leer meer over akkoorden en toonladders en voel je vrij achter je piano. Bonus: Inclusief alle lessen uit onze Beginnerscursus Intuïtief Pianospelen

Meer informatie + aanmelden

Wat anderen zeggen over onze cursussen

Vernieuwend

Rated 5 out of 5
21 maart 2021

Al jaren speel ik geen piano meer ivm drukte zoals het gezin en werk ed. Het bespelen van bladmuziek vraagt oefening en dat kwam er bij mij niet meer van. Daardoor maakte ik de stap naar het bespelen van de piano bijna helemaal niet meer.
Door de beginnerscursus heb ik een helpende hand gevonden om mijn piano weer wat vaker op te zoeken en het fijne is dat het niet geeft of ik dat vaak doe of niet. Gewoon wanneer ik daar zin in heb kan ik even plaatsnemen achter de piano en zie ik vanzelf wat er uit mijn vingers komt. Soms ben ik verbaasd over de leuke klanken die ik mag ontdekken.
Nu maak ik steeds vaker weer de stap om even piano te spelen. Het voelt veel vrijer om op deze manier te spelen en ik ben reuze blij daarmee ❤

Avatar for Kim
Kim

vrijheid

Rated 5 out of 5
10 maart 2021

Door jarenlang vrij technische muziekles (op accordeon) en veel studeren, kan ik prima ingewikkelde nootjes van bladmuziek spelen. Maar iets uit mijn hoofd spelen? Of improviseren? Nee… dat kon ik echt niet. In mijn hoofd zat eigenlijk ook altijd een ‘moeten’; in de trant van: ‘pfff….ik moet nog oefenen’ en ‘Ik moet dit stuk goed kunnen op de volgende les/repetitie/optreden”. Daar ben ik mee gestopt. En ik heb een piano gekocht. Met het idee dat niets moet. Ik vind het aanbod van Sabine en Folkert ideaal. Op mijn moment kan ik iets uitkiezen om te doen. De oefeningen en filmpjes zijn heel helder. Het geeft ook inspiratie om ‘gewoon wat te pingelen’ zonder stress, maar biedt ook goede handvatten om echt iets moois te spelen. Heel fijn om muziek te maken zonder notenschrift daarbij; dat voelt vrij! Sabine en Folkert stralen rust, begrip en positiviteit uit. Ik ben blij met mijn lidmaatschap.

Avatar for Anna
Anna

Mijn liefde voor het klavier is terug !!!

Rated 5 out of 5
10 maart 2021

Ik zag op sociaal media intuitief piano spelen voorbij komen , spelen met je hart, dat sprak me zeer aan . Dat is wat ik zoek dacht ik en heb me aangemeld voor een 4 daagse challenge. Dat beviel me zo goed , dat ik een cursus ben gaan volgen bij Sabine en Folkert.
Ik was 25 jaar toen er een piano in huis kwam en heb enkele jaren les genomen. Vele jaren daarna heb ik weinig tot niet meer gespeeld. Nu ben ik 65 jaar en heb het weer opgepakt .
Ik voel me nu veel vrijer op de piano en het lijkt alsof het vanzelf gaat, dank zij de goede begeleiding van Sabine en Folkert, ik kan beter improviseren en het klinkt heel goed.

Avatar for Helena Schmetz
Helena Schmetz

Lees meer ervaringen

Logo Magisch Pianospelen

Sabine en Folkert helpen pianisten vrij te worden achter hun piano en de liefde voor het pianospelen weer terug te vinden of juist te ontdekken via hun online pianoles school Keys to Magic.

Folkert en Sabine